Gedragsregels effectieve communicatie

Toepasbaar voor teams en MKB bedrijven

Nog niet eens zo lang geleden bestonden er alleen gedragsregels omtrent het gebruik van e-mail op de werkplek. Tegenwoordig houdt de communicatie van de personen binnen teams veel meer in. Naast de e-mail wordt er veel gebruik gemaakt van WhatsApp, social media, teamvergaderingen, chatberichten enzovoorts. 

Juist doordat er verschillende manieren zijn om met elkaar te communiceren, ontstaan er steeds meer ergernissen op de werkvloer. Niet alleen hoe er met elkaar gecommuniceerd wordt, maar ook welk kanaal er wordt gebruikt voor de communicatie. En vergeet ook niet dat sommige mensen meerdere kanalen tegelijk gebruiken voor eenzelfde bericht. 

Organized@work kan teams/afdelingen/MKB bedrijven helpen met het opstellen van gedragsregels voor de onderlinge communicatie. Dit zorgt ervoor dat je effectiever met elkaar communiceert, minder ergernissen ontstaan en je uiteindelijk productiever kunt werken. 

Wat is mijn aanpak hierbij?
1. Ik kom bij je langs in het bedrijf om de huidige communicatiemiddelen in beeld te brengen;
2. Ik ben daarbij ook benieuwd of er al gedragsregels bestaan en wat deze inhouden;
3. Er wordt een inventarisatie gemaakt waar de communicatiemiddelen om dit moment voor gebruikt worden;
4. In een teamsessie wordt gedeeld wat goed gaat en wat minder goed gaat in de onderlinge communicatie;
5. In diezelfde teamsessie wordt vervolgens geïnventariseerd wat de wensen zijn omtrent effectieve communicatie;
6. Vervolgens zal ik deze informatie allemaal verwerken in nieuwe gedragsregels voor je team of organisatie. Gedragsregels waar jullie allemaal goed mee kunnen werken en passend zijn aan de wensen en type organisatie. 

Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie.